24 грудня 2020 року на офіційному вебсайті ЦДНТА України оприлюднено онлайнову виставку архівних документів на тему : «Сталеві магістралі та їх невтомні трудівники. До пам’ятних дат в історії вітчизняного залізничного локомотивобудування (за документами з фондів ЦДНТА України)».

Виставкова експозиція включає документи з фондів Р-25 «Проєктно-конструкторський інститут тепловозобудування, м. Луганськ», Р-32 «Всеукраїнський державний трест проєктування цивільного будівництва «Укрцивільбуд», м. Харків», Р-39 «Ворошиловградський паровозобудівний завод імені Жовтневої революції, м. Ворошиловград», Р-42 «Харківський політехнічний інститут імені В. І. Леніна, м. Харків», Р-86 «Відкрите акціонерне товариство «Інститут «Дніпродіпротранс», м. Дніпропетровськ», Р-195 «Державний проєктно-вишукувальний інститут «Київдіпротранс», м. Київ».

Виставка поділяється на два розділи, у яких представлено графічну документацію зразків залізничного транспорту : локомотивів на паровій і тепловій тязі, а також залізничних мостових споруд, залізниць і залізничних гілок.

Серед іншого, на виставці демонструється ескізний малюнок паровозу типу 1-4-2 серії ІС (експериментальна модель ІС20-16 в обтічному кожусі), який на момент створення у другій половині 1930-х років був найпотужнішим в Європі.

Цікавим зразком вітчизняного локомотивобудування є вантажний двосекційний тепловоз ТЕ3 (представлено кресленик виду збоку), який забезпечив перехід залізниць країни з парової на теплову тягу і став наймасовішим на теренах колишнього СРСР (близько 70% тепловозного парку).

Також на виставці представлено кресленик унікальної інженерної споруди – Мерефо-Херсонського залізничного мосту через р. Дніпро (м. Дніпро), який є найдовшим залізобетонним мостом Європи (загальна довжина 1627 м).

Ознайомитися з виставкою можна на офіційному вебсайті ЦДНТА України за посиланням : https://cdnta.archives.gov.ua/index.php/uk/exhibitions-uk/653-exhibitions-2020-12-24

Центральний державний науково-технічний архів України
Copyright © 2020